USŁUGI
Fizykoterapia

To jedna z form fizjoterapii i część medycyny fizykalnej, w której na organizm oddziałuje się rozmaitymi bodźcami fizycznymi, pobieranymi z natury lub wytwarzanymi specjalnymi urządzeniami.

Terapia Radiofalowa Ukierunkowana TR-Therapy

Terapia Radiofalowa Ukierunkowana TR-Therapy (ang. Targeted Radiofrequency Therapy) jest to fala o częstotliwości radiowej, która przenika przez tkanki dając efekt rozgrzania. Dzięki temu terapia przynosi ulgę w bólu, rozluźnia mięśnie, zmniejsza obrzęk oraz przyspiesza regeneracje tkanek.

Zabieg polecamy dla osób borykającymi się z problemami:

• zapalenia ścięgna, kaletki maziowej, torebki stawowej
  • łokieć tenisisty lub golfisty, kolano skoczka
  • bóle kręgosłupa szyjnego
  • bóle odcinka lędźwiowego kręgosłupa, dyskopatia, rwa kulszowa
  • zespoły bólowe, szczególnie w fazie ostrej
  • stany pourazowe, zwichnięcia, skręcenia, stłuczenia, pęknięcia i złamania kostne
  • napięcia i przykurcze mięśniowe
  • zespoły bólowe barku, zapalenie stożka rotatorów, bark zamrożony
  • dysfunkcje powięzi

Do wykonania zabiegu wykorzystuje się falę radiową wytworzoną przez aparat. Głowica aparatu musi być bardzo dokładnie przyłożona w miejscu o największej bolesności odczuwanej przez pacjenta. Do zabiegu wykorzystuje się specjalny żel, aby ułatwić wnikanie fali radiowej do tkanek.  Zabieg jest bezbolesny i bardzo przyjemny dla pacjenta, ciepło które uwalniane jest z głowicy pozwala odprężyć się pacjentowi.

Zabieg trwa od 15 do 60 minut. Czas trwania zabiegu, rodzaj, częstotliwość oraz głębokość penetracji fal są dobierane indywidualnie i zależą od rodzaju schorzenia. Najczęściej wykonuje się 3-6 zabiegów z częstotliwością co 2-3 dni. Znaczna poprawa lub nawet ustąpienie dolegliwości występuje u 90% leczonych już po 2-3 zabiegach.

Terapia powinna być połączona z terapia manualną oraz ćwiczeniami w celu zwiększenia efektu leczniczego. Po zabiegu tkanka jest rozgrzana, co skutkuje poszerzeniu naczyń krwionośnych, przyśpieszeniu krążenia krwi, zwiększeniu jej przepływu i transportu do narządów wewnętrznych a także pozytywnie wpływa na stan psychiczny. Dzięki temu po zabiegu, terapia u naszego osteopaty czy fizjoterapeuty będzie bardziej efektywniejsza.

Fala uderzeniowa

Fala uderzeniowa to fala akustyczna, która przenosi energię w punkty spustowe, czyli miejsca najbardziej bolesne, napięte, które wyczuwalne są pod wpływem ucisku mięśnia. Fala uderzeniowa uśmierza ból, przyspiesza metabolizm, usprawnia procesy regeneracji tkanek, zmniejsza napięcia oraz przykurcze i stymuluje nowe fibroblasty.  Terapia skutkuje wytworzeniem nowych zasobów kolagenu i sprawniejszym działaniem stawów oraz towarzyszących im innych elementów układu ruchu.

Zabieg polecamy dla osób borykającymi się z problemami:

• ostrogi piętowej
  • zapalenia ścięgien
  • łokieć tenisisty i golfisty
  • kolano skoczka
  • bóle kręgosłupa szyjnego, barków, bioder, drobnych stawów rąk
  • bóle ścięgna Achillesa
  • stany pourazowe, ale dopiero po wchłonięciu się krwiaka
  • napięcia mięśniowe

Fala uderzeniowa generowana jest przez aparat specjalistyczny. Głowice aparatu przykłada się w miejsce zabiegowe, miejsce o największej bolesności odczuwanej przez pacjenta. Po przyłożeniu głowicy, fala wnika w ludzkie ciało na głębokość kilku centymetrów w ciągu około 10 nanosekund.

Zabieg trwa zwykle 10-15 minut. Czas trwania zabiegu, rodzaj, częstotliwość oraz głębokość penetracji fal są dobierane indywidualnie i zależą od rodzaju schorzenia. Wykonuje się najczęściej 3 – 5 zabiegów z częstotliwością co 4 – 7 dni. Znaczna poprawa lub nawet ustąpienie dolegliwości występuje u 80% leczonych już po 2-3 zabiegach, ale największy efekt pojawia się miesiąc po zakończeniu zabiegów.

Terapia powinna być połączona z terapia manualną oraz ćwiczeniami w celu zwiększenia efektu leczniczego. Po zabiegu mięśnie są rozluźnione, bez punktów spustowych, co skutkuje pozbawieniem dolegliwości bólowych i napięcia. Pacjent będzie rozluźniony i przygotowany  do terapii u naszego osteopaty czy fizjoterapeuty.

Masaż leczniczy

Regularne korzystanie z zabiegów masażu leczniczego wskazane jest dla osób odczuwających ból i dyskomfort w obrębie kręgosłupa, głowy, barków, ramion czy też nóg.  Przynosi bardzo dobre efekty w terapii osób zmagających się z bóle reumatycznym lub będących po przebytym złamaniu albo udarze mózgu. Zalecany także osobom, które z racji wykonywanej pracy, prowadzą siedzący tryb życia czy zmagają się z nadmiernym stresem lub depresją. Masaż jest również przeznaczony dla osób aktywnych fizycznie zmagających się napięciem mięśniowym.