TRENING PERSONALNY 2017-09-06T09:46:59+00:00

TRENING PERSONALNY

Trening personalny jest ostatnim, ale kluczowym elementem w powrocie do sprawności. Umożliwia on nie tylko pełny powrót do stanu sprzed urazu, ale często pozwala przekroczyć dotychczasowe osiągnięcia poprzez np.: wzmocnienie słabych ogniw.

Trening odbywa się pod okiem wykwalifikowanego specjalisty, również czynnego sportowca, mającego wieloletnie doświadczenie w pracy z osobami cierpiącymi na otyłość, nadciśnienie, dysfunkcje narządów ruchu, bóle kręgosłupa, astmę, a także z aktywnymi zawodnikami dyscyplin sportów walki oraz gier zespołowych. Skierowany jest do osób wracających do aktywności po kontuzjach, urazach, osób pragnących zadbać i wymodelować własną sylwetkę, jak również do czynnych sportowców chcących poprawić osiągane wyniki.

Trening trwa 60 -75 minut. Plan działania określany jest podczas pierwszego spotkania z trenerem m.in. przy pomocy testów Functional Movement Screen. Od tego momentu trener staje się partnerem w treningu – nie tylko nadzoruje aktywność fizyczną, ale również pomaga we wszelkich aspektach związanych z treningiem i zdrowym stylem życia.

Celem takiego treningu jest powrót do stanu sprzed kontuzji, zapobieganie występowania kolejnych urazów, jak również przygotowanie do zabiegów operacyjnych.
W zależności od stopnia zaawansowania oraz potrzeb tworzony jest zindywidualizowany plan działania. Taki rodzaj treningu w oparciu o aerobowy wysiłek interwałowy przynosi maksymalne efekty przy minimalnym nakładzie czasu.
Często trening związany z konkretną dyscypliną sportową skupia się wyłącznie na tym co potrzebne jest w danej dyscyplinie. To z kolei nierzadko prowadzi do kontuzji czy gorszych osiągnięć. Właśnie dlatego zwracamy uwagę na kluczowe zależności funkcjonalne występujące w ciele.
Jest nowatorską koncepcją treningową z wykorzystaniem przyrządów typu bosu, trx, drabinek koordynacyjnych, plyobox, wolnych obciążeń, drążków treningowych, powerbands czy też kettlebells. Ćwicząc aktywizujemy całe ciało szczególnie mięśnie głębokie (core), a to wszystko zgodnie z naturalnym kierunkiem przebiegu układu mięśniowo-powięziowego, a nie w wymuszonych przez przyrządy kierunkach.
Jest to trening siłowo-wytrzymałościowy z wykorzystaniem masy własnego ciała, znany już w starożytnej Grecji i Rzymie. Na bazie podstawowych ruchów trenujemy przekrojowo całe ciało. Po przeszkoleniu przez trenera taki typ treningu możesz wykonywać sam, gdziekolwiek się znajdziesz.
Uczymy również jak chodzić z kijkami. Ten trening powiązany jest z podstawami stretchingu.
Aby wyrzeźbić mięśnie nie wystarczy zwiększać obciążenie i zmniejszać ilość powtórzeń. Potrzebny jest konkret – bez badania wstępnego się nie obejdzie. Dodatkowo jest to najbardziej kontuzjogenny typ treningu, dlatego warto kilka razy spotkać się z profesjonalistą, który pomoże ułożyć program oraz nauczy jak ćwiczyć żeby się nie uszkodzić.

Jest to rodzaj treningu o charakterze interwałowym, pozwalający na szybkie spalanie tkanki tłuszczowej, znaczną poprawę wydolności oraz poprawę zdolności motorycznych. Jest też świetnym sposobem na odreagowanie, oderwanie się od codzienności. Jako sztuka walki zwiększa poczucie pewności siebie, oraz pomaga wyrobić dynamiczny charakter, który nie boi się wyzwań i trudności.

Przy udziale testu przesiewowego FMS (Functional Movement Screen) oceniane są fundamentalne wzorce ruchowe, na ich postawie wychwytywane są słabe ogniwa łańcucha kinematycznego, którym najczęściej towarzyszą dysbalanse napięciowe prowadzące do przeciążeń i predysponujące do urazów. Tworzony jest program funkcjonalny, zwiększający stabilność – niezbędną dla wszelkich ruchów oraz program poprawiający kontrolę nerwowo-mięśniową.